Myynti- ja toimitusehdot
Myynti- ja toimitusehdot ovat toistaiseksi voimassa alkaen.
Gazoz.fi -sivuston omistaa ja sitä käyttää T&T Trading Oy, y-tunnus 1964469-0, osoite Maistraatinportti 4, 00240 Helsinki. Käyntiosoite Metsäkaari 3, 05460 Hyvinkää.
Nämä myynti- ja toimitusehdot koskevat gazoz.fi tai muiden T&T Trading Oy:n www-sivuston, domainien tai verkkokaupan tuotteiden ostamista ja toimittamista Suomeen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Nämä ehdot koskevat myös Gazoz.fi tuottamia tai tarjoamia mobiilisovelluksia ja niiden kautta tehtyjä ostoksia, ellei erikseen muuta ole ilmoitettu.
Tilaaminen
Gazoz.fi on auki ympäri vuorokauden ja ostoksia voi suorittaa lähes milloin tahansa. Verkkokauppa voidaan kuitenkin sulkea ylläpidon ajaksi. Ostoksia voi tehdä vain verkkokaupan ollessa auki ja käytettävissä.
Gazoz.fi-verkkokaupasta ostaminen edellyttää pääsääntöisesti vähintään 18 vuoden ikää. Alle 18-vuotias asiakas voi ostaa tuotteita, mikäli hänellä on huoltajan lupa tai muu lakisääteinen oikeus huomioiden kuluttajansuojalain rajoitukset alaikäisten ostosten suorittamiseen.
Emme vastaa markkinoinnissa virheellisesti ilmoitetusta tuotteen hinnasta.
Asiakas valitsee haluamansa tuotteet ja lisää ne ”ostoskoriin”. Ostoskorin sisältöä sekä tuotteiden hintaa on mahdollista tarkastella jatkuvasti ja sisältöä voi muuttaa ostoksen vahvistamiseen saakka. Mahdolliset lisämaksut, kuten lähetys- tai pankkikorttikulut lasketaan juuri ennen ostoksen maksamista. Ostos vahvistetaan valitsemalla haluttu maksutapa ja suoritetaan maksu. Tämän jälkeen tilaus välitetään eikä sitä voi enää muuttaa.
Tilauksen yhteydessä asiakas antaa nimensä, osoitteensa, sähköpostiosoitteensa sekä puhelinnumeronsa. Tilauksen yhteydessä emme kysy henkilötunnusta. Asiakas on vastuussa tietojen oikeellisuudesta. Asiakas valitsee maksu- ja toimitustavan.
Asiakkaan on annettava virheetön toimitusosoite. Toimitusosoitteen tulee olla sama kuin maksajan virallinen osoite väärinkäytösten ehkäisemiseksi. Jos toimitus halutaan muuhun kuin maksajan viralliseen osoitteeseen tulee olla tilauksen jälkeen välittömästi yhteydessä Gazoz.fi -asiakaspalveluun. Mikäli asiakkaan antamaa osoitetta ei voida vahvistaa, Gazoz.fi pidättää oikeuden evätä toimituksen ja peruuttaa tilauksen.
Maksutavat
Paytrail
Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Verkkopankkimaksut – Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet.
Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla.
Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, he välittävät maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Luottokorttimaksut – Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa-, MasterCard SecureCode- ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Mobiilimaksutavat – MobilePay ja Pivo ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtä tai korttimaksuna kortilta hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.
Voit myös valita kolmesta laskuvaihtoehdosta OP-lasku, OP-jousto sekä Walley-osamaksun (ent. Collector).
Vuoden 2021 alusta alkaen verkkopankkimaksuissa saatetaan vaatia vahva tunnistautuminen.
Klarna
Klarna tarjoaa verkkopankki- ja korttimaksut, sekä vähintään 30 päivän kuluttoman ja korottoman maksuajan.
Valitsemalla maksutavaksi Klarnan voit maksaa ostoksesi myöhemmin, itsellesi sopivalla tavalla. Vastaanotat tuotteen, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa sitä. Valitset itse, maksatko tuotteet kertalaskulla vai pilkotko maksun pienempiin eriin. Klarna tarjoaa helpon, nopean ja turvallisen tavan ostosten maksuun. Asiakkaana saat aina Klarnan kuluttajille tarjoaman ostajan turvan.
PayPal
Verkkokaupassamme on mahdollista maksaa myös PayPalilla. Lisätietoa löydät PayPalin verkkosivuilta.
Tilauksen vastaanottamisen kuittaus ja tilauksen vahvistus
Tilatessaan tuotteen asiakas saa sähköpostitse vastaanottokuittauksen tai tilausvahvistuksen, joka vahvistaa tilauksen vastaanottamisen.
Solmit sitovan myyntisopimuksen vasta, kun olet vastaanottanut meiltä sähköpostitse tilausvahvistuksen. Tämän takia gazoz.fi pidättää itsellään oikeuden peruuttaa tilauksesi johtuen teknisistä ongelmista, toimitusongelmista, reilun käytön käytännöstä ja muista vastaavista tilanteista.
Toimitukset ja toimitustavat
Gazoz.fi tarjoaa maksuttoman toimituksen ostoksille, joiden loppusumma mahdollisten alennusten jälkeen ylittää 60 €. Muista toimituksista veloitamme toimitustavasta riippuen hinnaston mukaisen toimitusmaksun.
Voit valita toimitustavaksi Postin, PostNordin tai DHL:n.
Posti-paketti toimitetaan Postin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin. Voit valita myös Postin Pikkupaketti ovelle tai postilaatikkoon suoraan kotiosoitteeseesi postiluukkuun toimitettuna. PostNord MyPackCollect -paketti toimitetaan PostNordin pakettiautomaattiin tai palvelupisteeseen. DHL Express -paketti tarjoaa kotiinkuljetuksen tai toimituksen noutopisteeseen.
Voit myös noutaa tilauksesi suoraan verkkokaupan varastoltamme arkisin klo 8-15 saatuasi noutoilmoituksen tekstiviestitse.
Lähetykset säilyvät noutopisteissä 7 vrk sekä Postilla että PostNordilla, jonka jälkeen ne palautuvat meille takaisin.
Noutamattomista paketeista veloitamme 14,90 €. Huomioithan, että noutamatta jättäminen on eri asia kuin tuotteiden palautus.
Meillä on oikeus veloittaa asiakkaalta kaikki ylimääräiset toimituskulut kaikissa uudelleenlähetystilanteissa. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana ja lähetämme sen uudelleen asiakkaan pyynnöstä, toimituskuluja veloitetaan kahdesti: ensimmäisen kerran alkuperäisestä lähetyksestä ja toisen kerran uudelleenlähetyksestä. Tämä käytäntö kattaa kaikki kulut, jotka aiheutuvat paketin palautumisesta ja sen toimittamisesta uudelleen asiakkaalle.
Gazoz.fi:lle on tärkeää nopeat toimitukset, ja että asiakkaat saavat tilauksensa ajallaan. Palvelulupauksena Gazoz.fi:llä on, että kaikki tilaukset saadaan toimitukseen heti tilauspäivänä tai seuraavana arkipäivänä. Viikonloppuna tai virallisena juhlapäivänä tehdyt tilaukset lähetetään seuraavana arkipäivänä.
Toimitusaika on normaalisti noin 1–3 arkipäivää. Gazoz.fi ei vastaa mahdollisista kuljetusyhtiöiden poikkeuksista tai niistä johtuvista syistä, mikäli toimitus viivästyy.
Emme ole vastuussa osoitetietojen kirjoitusvirheistä tai paketin katoamisesta sen jälkeen, kun kuljetusyhtiö on kuitannut sen toimitetuksi tilauksella olevien tietojen mukaisesti.
Asiakas on velvollinen palauttamaan virheellisesti toimitetun tilauksen veloituksetta palautusohjeidemme mukaisesti.
Tilauksen peruminen
Gazoz.fi saattaa peruuttaa tilauksen, mikäli tilattua tuotetta on mahdoton toimittaa. Asiakkaalle ilmoitetaan kyseisestä tilanteesta, ja mahdollisesti suoritetut maksut tai varaukset maksutavalle palautetaan tai peruutetaan.
30 päivän peruutusjakso
Asiakkaan tulee tarkistaa ostamansa tuotteet ja niiden ominaisuudet huolellisesti niiden toimituksen jälkeen ennen käyttöönottoa ja tuotelappujen irrottamista sekä ottaa meihin yhteyttä viimeistään 7 vuorokauden kuluessa, mikäli kyseessä on esimerkiksi virheellinen tuote tai keräilyvirhe. Mikäli asiakas ei ole tyytyväinen mistä tahansa syystä, Gazoz.fi-sivuston tuotteilla on 30 päivän palautusjakso, jonka aikana asiakas voi ilmoittaa muuttaneensa mieltään ja palauttaa tuotteet. Palautusjakso alkaa päivästä, jolloin asiakas vastaanotti tuotteet. Mikäli jakso päättyy pyhäpäivänä, lauantaina, joulupäivänä tai uudenvuodenpäivänä, sitä jatketaan seuraavaan maanantaihin. Toimituksen mukana lähetämme aina palautusohjeen.
Poistotuotteiden palautuksesta veloitamme erillisen palautusmaksun, mikä vähennetään hyvitettävästä summasta. Poistotuotteiden palautusmaksusta on mainittu kyseisien tuotteiden tuotesivulla. Tuotteen palauttaminen koskee vain käyttämättömiä tuotteita ja palautettavassa tuotteessa tulee olla kaikki tuotelaput kiinni.
Mikäli haluat vaihtaa tuotteen eri kokoon, tulee sinun palauttaa väärä koko ja tehdä uusi tilaus verkkokaupastamme. Jos olet epävarma koostasi, suosittelemme tarkistamaan tuotteiden kokotaulukot ennen tilaamista. Voimme myös parhaan kykymme mukaan ja suuntaa-antavasti auttaa koon valinnassa, mutta koska ihmisiä on eri mittaisia, emme ota mitään vastuuta mikäli tilaamasi koko ei olekaan sopiva. Huomaathan, että esimerkiksi tuotesetit tulee palauttaa kokonaisuudessaan.
Alkuperäisen pakkauksen, tuotteeseen kuuluvien merkkien tai muiden tuotteeseen kuuluvien materiaalien puuttuessa tuotteen arvo laskee. Täysimääräisen rahanpalautuksen saamiseksi tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessa sekä samanlaisena kuin vastaanottaessa. Mikäli tuotelaput puuttuvat tai tuotteessa on yhtään eläinten karvoja, hilsettä, tahroja, likaa, se tuoksuu tai siinä on käytön merkkejä, vähennämme tuotteesta hyvitettävästä summasta erillisen 10 € palautuskulun.
Tuotteita palauttaessa asiakkaan on varmistettava, että ne on pakattu hyvin. Asiakas on vastuussa pakkauksesta ja tuotteista siihen asti, kunnes vastaanotamme ne. Palautuksesta tulee ottaa palautuskuitti, joka sisältää palautuslähetyksen seurantakoodin. Palautuskuitti tulee säilyttää siihen asti, kunnes Gazoz.fi on vastaanottanut ja käsitellyt palautuksen.
Asiakkaan on maksettava palautusehtojemme vastaisesta palautuksesta koituvat kulut.
Emme hyväksy postiennakolla tai vastaavalla tavalla lähetettyjä palautuspaketteja.
Tuotteiden vastaanottamisen jälkeen niitä voi käsitellä vain todetakseen niiden luonteen, ominaisuudet ja käyttötavan.
Joissakin tuotteissa ei ole palautusoikeutta tai asiakas voi menettää palautusoikeutensa. Palautusoikeutta ei ole sinetöidyillä tuotteilla, jotka terveys- tai hygieniasyistä eivät sovi palautettaviksi tuotteen toimittamisen ja sinetin avaamisen jälkeen. Myöskään muilla kuluttajansuojalaissa mainituilla tuotteilla tai palveluilla ei ole lainmukaista palautusoikeutta.
Asiakkaan on ilmoitettava palautuksesta tai vaihdosta alla olevien ohjeiden mukaisesti 30 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta ollakseen oikeutettu siihen. Palautuksesta tulee ilmoittaa käyttämällä toimittamamme tilauksen mukana tullutta palautuslomaketta tai asiakastilille kirjautuneena kohdassa “Palautusilmoitus”. Kirjautuneena tehdyn tilauksen palautuksesta voi ilmoittaa omalla asiakastilillä kohdassa “Palautusilmoitus”. Mikäli käytetään jompaa kumpaa edellä mainituista tavoista, asiakkaan ei tarvitse muulla tavoin ilmoittaa palautuksesta.
Odotamme asiakkaan palauttavan tuotteet mahdollisimman pian palautusilmoituksen antamisen jälkeen, kuitenkin enintään 30 päivän kuluttua.
Lahja tilauksesta
Tilauksen oikeuttaessa erilliseen lahjaan, lasketaan lahjan arvo yleiseksi alennukseksi, jonka arvo jaetaan tilauksen eri tuotteiden kesken. Mikäli tilaus perutaan tai palautetaan osittain tai kokonaan, tulee myös lahja palauttaa meille. Mikäli lahjaa ei palauteta, tulemme vähentämään lahjan arvon palautuksen osuudesta.
Ostoskuitti ja palautuslomake
Jos et ilmoita palautuksesta omalla asiakastililläsi kohdassa “Palautusilmoitus”, tulee palautuspakettiin liittää tilausvahvistus ja sen kääntöpuolella löytyvä palautuslomake täytettynä. Lomake sisältyy pakettiin, jossa tuotteet toimitettiin. Gazoz.fi toivoo myös asiakkaan mainitsevan syyn jokaiseen palautukseen.
Hyvitykset
Vastaanotettuamme tuotteet tarkastamme ne. Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta maksettu summa tuotteen ollessa palautuskelpoinen. Poistotuotteiden palautuksesta hyvitettävästä summasta vähennämme palautusmaksun.
Palautukset hyvitetään aina tilauksen alkuperäisen maksutavan mukaisesti. Jos tilaus maksettiin esimerkiksi maksukortilla, summa palautetaan tilauksessa käytetylle maksukortille.
Jos tilaus on maksettu yhdistämällä lahjakortti johonkin toiseen maksutapaan, hyvitämme jäljellä olevan summan takaisin lahjakortin saldolle. Ylijäävä summa hyvitetään sen maksutavan mukaisesti, johon lahjakortti on yhdistetty.
Asiakas voi menettää ostossumman osittain tai kokonaan. Tämä tapahtuu tuotteen ollessa huonossa kunnossa tai vioittunut, koska
• tuotetta on käytetty,
• tuote vahingoittui asiakkaan ollessa siitä vastuussa,
• tuotetta käsiteltiin muutoin kuin sen luonteen, ominaisuuksien tai käyttötavan toteamiseen,
• asiakas ei noudattanut palautusoikeuden rajoituksia sinettien, tuotetyypin tms. suhteen.
Alusvaatteet, kosmetiikka, elintarvikkeet ja lisäravinteet
Avattuja paketteja ei hygieniasyistä voi palauttaa. Jos tuote on palautettu vastoin palautuskäytäntöjämme, voit menettää oikeutesi tuotteeseen ja maksuhyvitykseen.
Suosittelemme kokeilemaan uutta tuotetta ensin pienelle ihoalueelle (esimerkiksi ranteeseen) nähdäksesi, miten ihosi reagoi tuotteeseen.
Palautukset
Noudata näitä ohjeita, mikäli haluat palauttaa tuotteen. Lähetä paketti asiakaspalautuksena osoitteeseen:
T&T Trading Oy
Metsäkaari 3
05460 Hyvinkää
ASIAKASPALAUTUS
Postin palautuskoodilla: 627 228
Kirjoita palautuskoodi paketin päälle ja vie se Postin toimipisteeseen ja kerro, että haluat tehdä asiakaspalautuksen T&T Trading Oy:lle. Palautus tulee tehdä vain tällä koodilla.
Voit tehdä palautuksen myös Postin pakettiautomaatista, jolloin sinun tulee luoda palautukselle Postin Helposti-koodi osoitteessa: https://www.posti.fi/palvelutv… Helposti-koodin luomiseen sinulla tulee olla tallessa vielä vastaanottamasi lähetyksen lähetystunnus.
Lähetystunnus on osoitekortissa oleva koodi, joka on Postilla JJFI-alkuinen.
Säilytä tosite palautuksesta. Palautuksesta saat itsellesi kuitin ja lähetystunnuksen. Säilytä ne niin pitkään, kunnes palautuksesi on käsitelty. Lähetystunnus on sinulle tärkeä, koska paketin kadotessa näemme, että olet postittanut paketin ja voimme yrittää selvittää sen kulkua. Kadonneen palautuksen korvaamme asiakkaalle vain palautuskuittia vastaan.
Paketti palautuu normaalisti 2-4 arkipäivässä ja käsittelemme palautuksia pikimmiten, kun saamme paketin.
Reklamaatiot – mikäli tuotteessa on jotain vikaa
Jos et ole tyytyväinen tuotteiseen, älä epäröi olla meihin yhteydessä. Asiakkaan tulee tarkistaa ostamansa tuotteet ja niiden ominaisuudet huolellisesti niiden toimituksen jälkeen ennen käyttöönottoa ja tuotelappujen irrottamista sekä ottaa meihin yhteyttä viimeistään 7 vuorokauden kuluessa, mikäli kyseessä on esimerkiksi virheellinen tuote tai keräilyvirhe.
Gazoz.fi-asiakaspalvelu palvelee joustavasti ja pyrkii aina ensisijaisesti löytämään asiakkaalle mieluisan vaihtoehdon tai hyvittää ostoksesi.
Gazoz.fi:lle on tärkeää ja kunnia-asia, että jokainen asiakas on tyytyväinen tilaamiinsa tuotteisiin. Ostoksesi kuuluu Suomen kuluttajasuojalain alaisuuteen. Tämä koskee myös vikoja. Se tarkoittaa, että virheellinen tuote voidaan joko korjata tai korvata uudella ja asiakas voi saada hyvityksen tai hinnanalennuksen tilanteesta riippuen.
Valituksen on oltava aiheellinen, eikä vika ole saanut syntyä virheellisestä käytöstä tai muusta virheellisestä toiminnasta, kuten hoito-ohjeiden noudattamatta jättämisestä. Huomaathan, että jokaisen reklamaation aiheellisuus käsitellään ja arvioidaan aina yksittäisenä tapauksena.
Reklamaatio on aiheeton sen johtuessa normaalista kulumisesta, virheellisestä käytöstä, tai jos tuotteessa on esimerkiksi värjääntymiä, tahroja tai huomattavia kulumisen, kuten nukkaantumisen jälkiä. Käyttöönotettuun tuotteeseen tulleet reiät eivät kuulu reklamaatio-oikeuden piiriin, koska reikien alkuperää on mahdoton todentaa, ellei reikä johdu esimerkiksi selkeästä ompeluvirheestä saumassa. Joidenkin tuotteiden kangas on herkkä karheille pinnoille tai liialliselle hankaukselle, minkä vuoksi tuotesivulla on ohjeistettu välttämään niitä kankaan vaurioitumisen estämiseksi. Osassa tuotteita on myös kulutukselle alttiimpia osia, joiden normaali kuluminen tulee huomioida reklamaatiota tehdessä. Ohjeen laiminlyönnistä aiheutuneet viat eivät kuulu reklamaatio-oikeuden piiriin.
Yli vuosi sitten ostetut tuotteet eivät kuulu reklamaatio-oikeuden piiriin. Kakkoslaadun tuotteilla ei ole palautus- tai reklamaatio-oikeutta.
Asiakkaan tulee ilmoittaa mahdollisesta virheestä heti sen huomattuaan. Kehotamme ottamaan yhteyttä mahdollisimman pian ja enintään 7 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Vaade voidaan tehdä ottamalla yhteyttä sähköpostilla Gazoz.fi-asiakaspalveluun. Asiakkaalla on velvollisuus palauttaa virheellinen tai väärin toimitettu tuote veloituksetta palautusohjeidemme mukaisesti.
Jotta vaade voidaan käsitellä, asiakkaalta edellytetään seuraavaa:
1. Lähetä lyhyt kuvaus vian tai vahingon sattumisesta. Sinun on otettava yhteyttä heti vian havaitsemisen jälkeen.
2. Vian dokumentoimiseksi asiakkaan on lähetettävä kuvia tuotteesta ja sen virheestä. Vian tulee näkyä selvästi vähintään yhdessä kuvassa. Lisäksi on varmistettava, että tuote näkyy kuvissa kokonaan, edestä ja takaa (kenkien kohdalla kuva myös pohjista).
3. Lähetä kuvat sähköpostilla osoitteeseen [email protected].
4. Ilmoita tuotteen tilausnumero tai liitä kopio tilauksen vahvistuksesta tai kuitista.
5. Kuvien vastaanottamisen jälkeen käsittelemme vaateesi mahdollisimman pian.
Tuotteet tulee palauttaa käyttämällä Postia tai PostNordia. Jos tilalle lähetetään korvaava tuote, lähetetään se Postilla tai PostNordilla.
Mikäli vaade on perusteltu, hyvitämme kohtuulliset lähetyskulut.
Mikäli vaade on perusteltu, hyvitämme tuotteen takaisin lähettämisestä mahdollisesti koituneet kulut kohtuullisuuden rajoissa. Muussa tapauksessa asiakas on vastuussa kaikista kuljetuskuluista, mukaan lukien lähetyskulumme, kun palautamme tuotteen sen tutkimisen jälkeen.
Muista, että tuote on aina pakattava hyvin ja sinulla on oltava todiste postimaksusta. Asiakas on vastuussa tuotteista ja pakkauksesta siihen asti, kunnes vastaanotamme ne. Postituksesta tulee ottaa kuitti ja se pitää säilyttää siihen asti, kunnes palautus tai reklamaatio on käsitelty loppuun. Kuitissa pitää näkyä lähetyskulut ja seurantanumero.
Gazoz.fi – Reilu verkkokauppa -ehto
Gazoz.fi:n toiminnan kulmakivi on tarjota nopea toimitus ja 30 vuorokauden palautusoikeus.
Jos Gazoz.fi:lla on kohtuullinen syy epäillä, että kyseessä on asiakkaan osalta tapahtuva hyväksikäyttö, petos, häirintä, kohtuuton tai epäterve ostokäyttäytyminen tai että asiakas harjoittaa ammattimaista kauppaa jälleenmyyntitarkoituksessa, hylkäämme tilauksen Reilu verkkokauppa -ehtoon vedoten.
Epäily perustuu tässä yhteydessä monenlaisiin tekijöihin ja puolueettomuuskriteereihin, mukaan lukien ostotiheyden tasapainotus, tilauksen sisältö, palautuksen sisältö, ilmaisen toimituksen ja palautuksen käyttö, viivästyneet palautukset, lunastamattomat tilaukset, lähtevästä tai saapuvasta lähetyksestä väitetysti puuttuvat tuotteet, toistuvat palautukset (samanlaisten tuotteiden tilaaminen ja palauttaminen toistuvasti), yritykset kiertää edeltävä tilauksen hylkääminen sekä väärennetyn tai jonkun toisen henkilön henkilöllisyyden käyttäminen. Korostamme, että käyttäytyminen on samalla myös järjestelmällistä, eikä satunnaista tai yksittäistä.
Ostokäyttäytymisen, jota pidämme tavallisesta poikkeavana tai joka on “hyväksyttävän ostokäyttäytymisen ja -kulttuurin” tarkoituksen ylittävää, tunnistaminen tapahtuu monenlaisiin eri muuttujiin perustuvan datan avulla. Jos tunnistamme asiakkaan, arvioimme tapauskohtaisesti, onko Gazoz.fi:sta tilaaminen syytä estää – joko väliaikaisesti tai pysyvästi.
Jos tunnistamme yllä kuvattua sopimatonta ostokäyttäytymistä, pidätämme oikeuden kieltäytyä kaupankäynnistä kyseisten asiakkaiden kanssa ja/tai pysäyttää kyseiset asiakastoimitukset.
Kauppasopimus Gazoz.fi kanssa astuu kaikissa tapauksissa voimaan vasta, kun olemme lähettäneet ”tilausvahvistuksen”.
Reilu verkkokauppa -ehto ei estä asiakkaita tekemästä palautuksia, mutta se voi tietyissä tapauksissa estää asiakkaita ostamasta. Reilu verkkokauppa -ehtoa ei siksi sovelleta jo hyväksyttyihin tilauksiin.
Gazoz.fi pyrkii myös tällä omien eettisten tavoitteiden mukaisesti vähentämään ympäristörasitusta johtuen turhasta logistiikasta.
Tarjoukset, kampanjat, alennuskupongit ja lahjakortit
Tarjoamme säännöllisesti kampanjoita sekä alennuskoodeja osana markkinointia. Alennukset ja koodit ovat voimassa vain rajoitetun ajan. Asiakkaiden tasapuoliseksi kohtelemiseksi emme hyvitä hintaeroa ennen kampanjoita tehtyihin tilauksiin. Katsomme vilpilliseksi menettelyksi, mikäli asiakas peruu ennen kampanja-aikaa tehdyn tilauksensa ja tilaa saman tuotteen uudelleen alennushintaisena.
Kampanjoita ja kuponkeja saattavat koskea erityisehdot. Tarjoukset ja alennuskoodit saatetaan rajoittaa tietyille tuotteille, luokille tai tuotemerkeille.
Käyttäessään alennuskuponkia asiakkaan on käytettävä ostokseen määritetty vähimmäissumma. Mikäli ostos jää alle ilmoitetun vähimmäissumman, erotusta ei hyvitetä.
Käytettävä alennuskoodi on annettava ostosprosessin aikana ennen tilauksen maksamista. Alennuskoodit ovat kampanja-alennuksia, joita ei voi yhdistää jo tehtyihin tilauksiin, esimerkiksi jos asiakas unohtaa antaa alennuskoodin tilausvaiheessa.
Tilausta kohti voi käyttää vain yhden alennuskoodin, jollei muuta erikseen ilmoiteta.
Alennuskoodeja ei voi siirtää, ja ne ovat omistajansa käytettävissä. Alennuskoodeilla ei ole rahallista arvoa eikä niillä voi lunastaa rahaa, kuponkeja tai muuta vastaavaa.
Petostapauksissa, petoksen yrityksessä tai jos epäillään laitonta toimintaa kuponkien lunastamisessa, pidätämme oikeuden peruuttaa alennuskoodin, peruuttaa tilauksen, jossa alennuskoodia käytettiin, tai estää asiakkaalta Gazoz.fi-sivuston käytön pysyvästi.
Lahjakortit voi käyttää voimassaoloaikana kokonaan tai osissa. Lahjakortin arvoa ei palauteta rahana.
Lahjakortin voimassaoloaika on 12 kk ja tarkka päivä on merkitty aina lahjakortin kuoreen. Vanhentuneita tai käyttämättä jääneitä lahjakortteja emme hyvitä millään tavalla.
Henkilötiedot
Käsittelemme henkilötietojasi yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) ja kansallisen tietosuojalainsäädännön sekä tietosuojakäytäntömme mukaisesti. Alta voit lukea yhteenvedon siitä, miten, miksi ja kuinka kauan käsittelemme tietojasi. Suosittelemme silti, että luet tietosuojakäytäntömme, josta löydät yksityiskohtaisia tietoja henkilötietojesi käsittelystä.
Kun otat meihin yhteyttä tekemällä ostoksen Gazoz.fi-verkkokaupassa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, meidän on käsiteltävä joitain henkilötietoja sinusta, jotta voimme auttaa sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Voimme käsitellä seuraavia henkilötietoluokkia: nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, maa, maksutiedot ja IP-osoite.
Edellä mainittuja henkilötietoja käsitellään yhdessä ostamiesi tuotteiden kanssa useisiin eri tarkoituksiin. Esimerkiksi jotta pystymme toimittamaan tilauksesi, tarjoamaan asiakaspalvelua, käsittelemään palautuksia ja rahanpalautuksia sekä täyttämään lakisääteiset velvoitteet, kuten kirjanpito- ja kuluttajalainsäädännöt. Käsittelemme henkilötietojasi vain niin kauan, kuin meillä on siihen tietty tarkoitus.
Uutiskirjeet
Kun tilaat uutiskirjeemme, saat sähköposteja, joissa on inspiraatiota, ainutlaatuisia tarjouksia, sekä henkilökohtaisia suosituksia. Viestit sisältävät sekä Gazoz.fi:n että Gazoz.fi:n kumppaneiden sisältöä. Viestejä saatetaan lähettää myös kolmannen osapuolen ohjelman kautta. Käytämme ostoksiasi ja selaamistietojasi räätälöimään tarjouksia, jotka lähetämme sinulle. Voit milloin tahansa peruuttaa uutiskirjeen tilauksen napsauttamalla sähköpostin alaosassa olevaa linkkiä.
Tuotearvostelut
Arvostamme asiakkaidemme mielipiteitä ja toivotamme tervetulleiksi kaikki rakentavat tuotearvostelut. Jättämällä arvostelun verkkokauppaamme, hyväksyt seuraavat ehdot:
Sisällön asianmukaisuus: Jätettyjen arvostelujen tulee olla asiallisia ja liittyä arvioitavaan tuotteeseen. Emme hyväksy arvosteluja, jotka sisältävät sopimatonta kieltä, halventavia tai loukkaavia ilmaisuja, kaupallista sisältöä, mainoksia tai linkkejä ulkopuolisille verkkosivustoille.
Totuudenmukaisuus ja omakohtainen kokemus: Jätäthän arvostelun omien henkilökohtaisten kokemustesi pohjalta ja varmistat, että antamasi tiedot ovat totuudenmukaisia ja tarkkoja.
Tuotteen ominaisuudet: Huomioithan, että arvostelujen tulisi keskittyä tuotteen käytännön kokemuksiin ja ominaisuuksiin, jotka eivät ole odotettavissa tuotteen kuvauksen tai materiaalin perusteella. Ominaisuudet, jotka ovat materiaalin tai tuotteen luontaisia ominaisuuksia, eivät välttämättä anna oleellista lisäarvoa muille asiakkaille.
Arvostelujen moderointi: Pidätämme oikeuden muokata, kieltäytyä julkaisemasta tai poistaa arvosteluja, jotka eivät noudata näitä ehtoja. Emme ole velvollisia julkaisemaan kaikkia jätettyjä arvosteluja.
Käyttöoikeus: Jättämällä arvostelun annat meille oikeuden käyttää arvosteluasi markkinointitarkoituksissa ilman erillistä korvausta, mukaan lukien mutta ei rajoittuen sosiaalisen median kanaviin ja muihin verkkokaupan markkinointimateriaaleihin.
Selaaminen voi laukaista palvelusähköpostin
Gazoz.fi kerää selaimesi käyttäytymistä (esimerkiksi kategoriat, tuotemerkit, katsotut tuotteet) parantaakseen sinulle oleellisten tuotteiden viestintää ja tarjouksia. Esimerkki tästä kokoelmasta ovat tuotteet, jotka olet lisännyt ostoskoriin, mutta olet päättänyt olla suorittamatta ostosta. Tämä voi tarkoittaa sitä, että saat palvelusähköpostin, joka muistuttaa sinua ostoskorissasi olevista tuotteista.
Evästeet
Haluamme saada sinut meistä tietoiseksi evästeiden avulla. Eväste on pieni datatiedosto, jonka sijoitamme tietokoneellesi seuraamaan vierailusi aikana tapahtuvia tapahtumia ja tunnistamaan tietokoneesi. Eväste ei ole ohjelma, eikä sisällä viruksia.
Rikkomukset
Mikäli asiakas rikkoo näiden käyttöehtojen linjaamia velvoitteita, Gazoz.fi saattaa estää tai rajoittaa asiakkaalta Gazoz.fi verkkosivuston käytön, jolloin tilauksia ei oteta vastaan. Seuraavia käsitetään myös rikkomuksena: asiakas antaa väärän nimen, osoitteen, sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron, asiakas häiritsee Gazoz.fi -sivustoa, sen työntekijöitä tai muita asiakkaita, tai asiakkaan toiminta johtaa rikostutkintaan.
Gazoz.fi pidättää oikeuden estää tai rajoittaa asiakkaan asiointia Gazoz.fi-sivustolla. Gazoz.fi saattaa myös laskuttaa asiakasta mahdollisista tulevista palautusmaksuista, mikäli Gazoz.fi tulkitsee asiakkaan väärinkäyttävän asiakastiliään tai katsoo hänen ostokäyttäytymisen hyödyntämisen aiheuttavan tai uhkaavan aiheuttaa Gazoz.fi:lle kustannuksia, riskejä tai velvoitteita, jotka poikkeavat sivuston normaalista käytöstä. Gazoz.fi voi toimia yllä mainituilla tavoilla, huomioiden aiemmat tapahtumat ja erityiset olosuhteet kussakin tapauksessa. Gazoz.fi voi sovittaa mahdolliset toimenpiteet asiakasta kohtaan tapauskohtaisesti tavoilla, jotka katsoo sopivimmiksi kussakin tapauksessa.
Valitukset
Tuotteita koskevat valitukset tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen [email protected] tai tehdä puhelimitse numeroon 045 146 2816. Mikäli emme pysty löytämään tyydyttävää ratkaisua ja vaatimukset täyttyvät, voit tehdä valituksen kuluttaja-asiamiehelle Suomessa.
Toimivaltainen laki ja hallintoalue
Gazoz.fi-sivuston ostoksia ja tuotteita koskevat Suomen lait. Riitatilanteet ratkaistaan tavallisessa Suomen oikeudessa.
Pääsy tietoihin ja tietojen muuttaminen, päivittäminen tai poistaminen
Sinulla on asiakkaana oikeus saada pääsy sinusta kerättyihin henkilötietoryhmiin (15 artikla), ja voit kieltää tietojen tallennuksen EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) asiaankuuluvien sääntöjen mukaisesti. Asianmukaisesta ja kohtuullisesta pyynnöstä päivitämme, muutamme tai poistamme henkilötietoja, jotka ovat järjestelmässämme, mutta pidättäydymme rikkomasta lainsäädäntöä.
Voimme hylätä pyynnöt, joita toistetaan kohtuuttomasti, jotka vaativat kohtuuttomia teknisiä toimenpiteitä (esim. uuden järjestelmän kehittäminen tai olemassa olevan menetelmän huomattava muutos) tai jotka vaikuttavat toisen henkilön henkilötietoihin. Tätä koskevat kysymykset tulee lähettää asiakaspalveluun sähköpostiosoitteeseen [email protected].
Mukavia ja turvallisia ostoshetkiä toivottaa Gazoz.fi!